Le treizième vendredi - Reisverslag uit Saint-Germain-en-Laye, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu Le treizième vendredi - Reisverslag uit Saint-Germain-en-Laye, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu

Le treizième vendredi

Blijf op de hoogte en volg Floortje

14 September 2013 | Frankrijk, Saint-Germain-en-Laye

Al die mensen die vandaag tijdens het typen hun duim kneuzen, tijdens het praten op hun lip bijten en het afkloppen van dingen op onbewerkt hout niet meer werkt. Ja het is weer zover, vrijdag de 13de. Maar uiteindelijk is het allemaal de bekende cirkel van karma. What comes around goes around.

Omdat iedereen vandaag ongeluk heeft dacht ik, laat ik eens wat mensen wel een gelukje brengen dus ik kocht 6 zakes chips en wou er 6 hongerige zwervers gelukkig mee maken.
Op mijn weg naar school liep ik met de zakjes en mijn ogen open op zoek naar zwervers. Ongelofelijk, je bent in Parijs en normaal zie je alleen maar bordjes met j'ai faim. En vandaag geen een! Ik weet niet waarom het was. Dat het miezerde en ze dachten laat ik vandaag eens wat langer in mijn doos blijven. Maar ze waren er echt niet! Dus ik kwam op school en iedereen vroeg of ik honger had of dat er mensen over de vloer zouden komen en dat ik daarom eten in huis ha gehaald. Dus ik legde ze het verhaal uit en ze zouden me wel even helpen met zoeken. Maar zelfs na school heb ik nog 3 uur met 6 zakjes rond gelopen. Dus ik vond het ook echt een vrijdag de 13de. Wil je iets goeds doen, blijft karma de bitch die ervoor zorgt dat het niet eens kan.
Met een cursus genootje heb ik in mijn tussenuren l'universite la sorbonne bezocht. Dat is mooi! echt ongelofelijk. het nieuwe eemland is daar echt een bouwval naast. En dat vond ik al mooi. het heeft beelden met goud en er zijn meters lange schilderijen en marmeren wenteltrappen. Je zal er maar op school zitten. Hoeveel collegegeld zou je dan moeten betalen? Hmm, keep on dreaming.
Daarna had ik weer 3 uur school.
Toen ook dat afgelopen was ging ik maar snel naar de metro lopen. En toen, toen kwamen ze te voor schijn. Het is heel grappig om te zien hoe de zwervers reageren op iets dat ze krijgen van een vreemde. Ze weten niet goed wat te zeggen. Sommige zeggen alleen merci, andere zeggen niks, en kijken alleen heel gezegend. Een vent was zo dronken en begon iets tegen me te zeggen. Het leek wel Arabisch, ik verstond er niks van. Eigenlijk best sonde, bij deze vent zal het zijn honger denk ik niet stillen. Die was echt zo lam dat komt er meteen uit.
En een andere zwerver bleef gewoon door slapen en keek niet op of om. Nou ja leuk cadeautje als hij wakker wordt.
Maar het aller leukste is nog om te zien hoe andere mensen op je reageren. De voorbijgangers kijken je aan. En praten er vervolgens over met de persoon naast ze. Ja dat voelt lekker.
En na iets goeds gedaan te hebben krijg ik natuurlijk iets goeds terug van karma.
Ik zat in de RER. En daar had ik eindelijk mijn momentje om te genieten van andermans ongelukje op vrijdag de 13de. Een jongen met zijn benen vol wijd en een enorme scheur in zijn broek. Ik wou er wel wat van zeggen, maar wist niet zo goed hoe. Ik wou wel zeggen les oiseaux volent dehors. (De vogeltjes vliegen naar buiten) maar ten eerste betekend dat dat je gulp open staat en niet dat je een gat in je broek hebt. En daarbij is het volgens mij een uitspraak die alleen in Nederland is. Dus ik voelde me niet geroepen om er iets van te zeggen. En hield dus maar mijn mond en genoot.

  • 14 September 2013 - 11:34

    Elizabeth:

    Hi Floor!
    Leuk om je verhalen te lezen! Volgens mij heb je het erg naar je zin daar!
    Ik weet zeker dat ze van je chips genoten hebben.
    Krijgen ze niet iedere dag!
    Veel liefs B E P (Bas Elizabeth en Panther)

  • 14 September 2013 - 14:37

    Geertine:

    Ha Floortje,
    Dat was weer een leuk verhaal. Je moet de Parisfleurtjes gaan bundelen en ze gaan uitgeven!
    X Geertine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floortje

Floortje naar het einde van de Wereld. En ze is nu in Zuid Afrika.

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 31765

Voorgaande reizen:

20 November 2016 - 10 Februari 2017

This is Africa

19 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Internship Thailand

29 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Parijs

28 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: