Le Marais - Reisverslag uit Saint-Germain-en-Laye, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu Le Marais - Reisverslag uit Saint-Germain-en-Laye, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu

Le Marais

Blijf op de hoogte en volg Floortje

12 September 2013 | Frankrijk, Saint-Germain-en-Laye

Salut salut,

Ik hoor overal om me heen Hebreeuws en mensen lopen in lange zwarte jassen, hebben zwarte baarden en een grote zwarte hoed op hun kop. Welkom in de Marais, waar mensen geld hebben, goed eten en 1 geloof centraal staat. Namelijk het jodendom. ( voorde mensen die niet weten wat joden dragen, spreken en de Marais de joden buurt van Parijs is)

De Marais is een van de leukste buurten van Parijs. Er zijn echt prachtige winkels. Niet helemaal naar mijn budget, maar het is in ieder geval een goede stimulatie om goed te leren op school en carrière te gaan maken, want dan kan ik zomaar in het leren jasje lopen van de winkel maje. Of in de nieuwe collectie lopen van Isabel marant dat weer te koop is bij merci. Merci is trouwens een winkel voor iedereen om te onthouden. Niet alleen hebben ze er prachtige kleren, maar ook aardewerk, mooie dassen voor de mannen en een super leuk Cafe, met uitkijk op hun eigen binnenplaats.
Over leuk eten gesproken ooit van de red market gehoord? Te leuk moet je naar toe. In de rue charlot. Het valt van de buitenkant niet op. Het ziet er zelfs uit als een oude verlaten school. Maar ik was nieuwsgierig en ging naar binnen. Er zijn allemaal kleine kraampjes waar je eten kan kopen zoals op een markt. Maar ze hebben ook allemaal hun eigen terrasje. Dus je kan er ook super leuk gaan koffie drinken of dineren. Je kan zo bij de Marokkaan een tajine halen en bij de Italiaan je tiramisu opeten.
Daar vlakbij zit ook een geweldige winkel met de nieuwe kledinglijn van Ines de la fressange. (Wedden dat jullie niet weten wie het is) Nou, zij is ooit gezicht geweest van Chanel, is auteur van het boek la parisienne. En heeft echt gevoel voor mode. Ik kom dus sowieso nog een keer terug voor een aankoop.
Ook is er een mooi museum over de geschiedenis van Parijs. Met een aantal prachtige schilderijen die echt de moeite waard zijn. En echt een aantal hele lelijke, of nou ja. De mensen erop zijn gewoon niet zo aantrekkelijk.
Dat doet me trouwens denken aan iets anders. Veel mensen hebben het altijd over de mooie parisiennes. Nou ik zat toch in de metro naast een echte parisienne, maar bepaald geen beauty. Ik heb nog nooit een vrouw gezien met zoveel baardgroei. Maar ze was wel heel aardig en daar gaat het toch om.

Daarna moest ik naar school. Echt nog steeds lastig. En als je iets vraagt gaat die docent het nog een keer uitleggen, maar dan zo snel dat je bijna het idee krijgt dat ze boos op je is. Tu comprend? Oui madame! Je wordt er spontaan zo'n ja-knikkertje van.

Maar na school ging ik even afspreken met een echte Fransman! En het was echt heel gezellig. Niet dat ik alles begreep, maar hij begreep mij geloof ik ook niet altijd. Maar dat maakte het niet minder leuk. Zo kan je wel met elkaar lachen. Zeg bijvoorbeeld nooit santé nadat iemand heeft geniesd. Ze lachen je uit!

Ik ga nu racen voor school, dus à bientôt et bise
(Dat betekend kus)


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floortje

Floortje naar het einde van de Wereld. En ze is nu in Zuid Afrika.

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 31766

Voorgaande reizen:

20 November 2016 - 10 Februari 2017

This is Africa

19 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Internship Thailand

29 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Parijs

28 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: