Hier is alles anders - Reisverslag uit Saint-Germain-en-Laye, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu Hier is alles anders - Reisverslag uit Saint-Germain-en-Laye, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu

Hier is alles anders

Blijf op de hoogte en volg Floortje

10 September 2013 | Frankrijk, Saint-Germain-en-Laye

Bonjour,

Vanmorgen begonnen we de dag niet lekker met een tartine au beurre en een kopje koffie, maar gewoon met een kom muesli en wat yoghurt, want Fransen zijn dus echt te lui om eerder hun bed uit te stappen en even naar de bakker te gaan. Sommige zijn zelfs te lui er even voor te gaan zitten en eten en drinken al staand aan de bar, waar de barista alles voor ze klaar zet. Maar goed, in Parijs is alles anders.
Vervolgens is het nu ook zo dat ik geen dingen meer aan de Fransen vraag, maar zij aan mij. (Toppunt van volledige inburgering)
Daar ga ik dan op m'n gele omafietsje, waar ik nog steeds op na gekeken wordt. Waarschijnlijk ook omdat Ik de halve weg tegen het verkeer infiets, maar het kan niet anders!
Dan mijn eerste les histoire des beaux arts! Echt super interessant en ontzettend leuk om naar te luisteren. Met veel voorbeelden uit Parijs waardoor je een goeie voorstelling kan maken. En de leraar heeft tenminste zelfspot.
Ook de lessen phonetic zijn grappig. Ik lag mezelf continue uit. De lessen zijn er om de Franse uitspraak te creëren en je neemt jezelf dus op en luistert het achteraf na.
En de laatste les van vandaag was grammatica, 2 uur lang. Te lang. En moeilijk! Al die Fransen moeten echt geboren worden als entelots! (Nerds!) anders kan je die taal echt niet leren. Maarja, Dat krijg je als je aan de sorbonne studeert. De lerares grammatica vind ik echt heel erg op mevr. Biermans lijken, zelfde gevoel voor mode en zij lacht me ook de hele tijd uit. Ik mag haar wel!
Ook heb ik hele interessante mensen ontmoet, Oscar, hij gaaf hier in Parijs de mannenjurk introduceren. (Het woord wordt met de autocorrectie meteen verbeterd. Dat betekent dus echt dag het woord niet bestaat.) En Parijs is de voorloper van de mode. Dus be prepared guys. Over 5 jaar lopen jullie in jurkjes en rokjes. Cute!
Ook hebben we al veel nieuwe straatjes gevonden. En echt een prachtige herberg met restaurant. Alleen onbetaalbaar. Un entree: les tomates froides (koude tomaten) 9 eu. Ik ga dus echt geen 9 eu betalen voor koude tomaten! Maar eigenlijk wouden we er wel zitten, wat doe je dan. Je zit bij het cupcake winkeltje er naast en neemt een cola uit blik. Same view, same drink, alleen geen ober.
Parijs is anders, heel anders en heel vermoeiend. Parijs is nooit moe en gaat altijd door. Maar ik ga nu echt slapen.
Au revoir et un bisous nuit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floortje

Floortje naar het einde van de Wereld. En ze is nu in Zuid Afrika.

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 31753

Voorgaande reizen:

20 November 2016 - 10 Februari 2017

This is Africa

19 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Internship Thailand

29 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Parijs

28 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: