Dirty Dancing - Reisverslag uit Paris 09 Opéra, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu Dirty Dancing - Reisverslag uit Paris 09 Opéra, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu

Dirty Dancing

Blijf op de hoogte en volg Floortje

13 Oktober 2013 | Frankrijk, Paris 09 Opéra

Wat mijn favoriete film is? Goh, daar vraag je me wat.
Oké, jullie even op het verkeerde been gezet. Echt totaal geen moeilijke vraag namelijk. Er is echt maar 1 film die ik echt al 70 keer heb gezien en dat is Dirty Dancing. Ik ben zelfs naar de musical ervan geweest.
Maar de film maakt me gewoon intens gelukkig. Ik hou van de muziek, het dansen en het happy end. En goh wat zou ik toch graag zo dansen als zij.
Dus elke dag dat ik hier ben en niks te doen heb, wat doe je dan als je maar 1 film mee hebt genomen. Tsja, dan ga je die film maar kijken. Ook al moet ik eerlijk zijn dat ik hem al een maand niet heb gezien.
Een typisch familie trekje denk ik dat het is, dat we altijd weer van het zelfde kunnen genieten. Papa ook, die gaat elk jaar het liefst naar hetzelfde op vakantie. Of het familieweekend. Ik kan nu al vertellen dat we volgend jaar naar Den Ham gaan en vrijdagavond nasi en pannekoeken eten.
Ook thuis heb ik zo mijn rituelen. Elke avond als ik thuiskom is het eerste dat ik doe Norah Jones opzetten. Gewoon leuk! En voor mij nu echt thuis.

Zaterdag ochtend stond ik vroeg op om naar Saint Germain en Laye te gaan. Jarno was jarig geweest deze week en dat moest natuurlijk gevierd worden. Ik werd weer warm onthaald en kreeg meteen het grootste stuk taart voor geschoteld. Mmm echt heerlijk. Toch een beetje gast in een gezin waar je eigenlijk thuis bent. Daarna moesten we Suse ophalen van de voetbal en trapten we zelf natuurlijk ook nog even een balletje. Dat was lang geleden! Wel weer lekker op een echt voetbal veld een echt goal en alle ruimte om te bewegen. Daarna gingen we naar de kapper, niet voor mij. Misschien later een keer. Maar Suse ging haar lange haar eraf laten knippen. Stoer, leuk en mooi! Het staat haar heel goed! Zoiets stoers moet ook gevierd worden, vind je ook niet? Dus uit eten! Echt het feest houdt daar niet op. Heerlijk naar de Italiaan, gezellig bij de openhaard, want ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier is het koud. Gewoon 10 graden. Dus ik zit flink te bibberen als ik m'n winterjas niet aan heb hoor!
Na het dineren brachten ze me met z'n allen naar de RER. Gelukkig viel het afscheid niet zwaar, want volgende week kom ik weer, maar dan neem ik nog 5 andere familie leden mee. Dus een heel leuk vooruitzicht alweer!
Na een uurtje RER was ik weer terug in Parijs op mijn kamer en toen, toen gebeurde het. Ik zou nog uitgaan met vrienden, maar het vuurwerk begon in montmartre. Vanwege het wijnoogstfeest. Dus vanuit mijn kamerraam kon ik heel mooi het vuurwerk zien. Tuurlijk wou ik erheen! Dus ik bel mijn vrienden op en spraken af op een punt in montmartre. Dat was minder slim. Natuurlijk kan je best bedenken dat, als je nog een half uur met de metro moet, het vuurwerk al 10 minuten bezig is, het wel afgelopen is als je aan komt. Huh een vuurwerkshow van maar 40 minuten? Wat is dat voor goedkoop gedoe? Kan best langer toch? Nee dat kan niet langer en we hebben het dus compleet gemist. Nou als je er dan toch bent maak er dan wat van! Dus we gingen maar wat rondlopen, vonden een leuke bar met heaters (thank god, het was zo koud) en dronken wat biertjes en wijntjes. Er was een verjaardagsfeestje bezig dus de sfeer zat er goed in en het was lekker druk zowel in als buiten de bar. Toen ik naar binnen ging om nog wat drankjes te halen duurde het een hele tijd voordat ik weer terug kwam. Ik raakte aan de klets met een Franse jongen, hij stelde me aan iedereen voor en ook aan de Franse meiden. (Wat een arrogante en jaloerse bitches.) Ze zaten echt alles af te kraken van het feest, de mensen en ook hun eigen vrienden. Maar de jongens zijn heel aardig en toen de bar ging sluiten namen zij ons ook mee naar de club waar ze uit gingen. Dat was trouwens erg fijn! Dat scheelde ons weer 20€ want we kwamen natuurlijk gratis binnen. Bram die eerst ergens anders ging plassen, moest wel 20€ betalen. Was wel even erg grappig. De club was echt fantastisch! Het leek wel een huis. Met verschillende kamers, tapijtjes en behangetjes. De muziek was ook zo lekker van mijn ouders tijd, maar daar kan je wel heerlijk op dansen. Toen I've had the time of my life op kwam was ik natuurlijk al helemaal in mijn sas. De leuke Fransman pakte mijn hand en leidde mij en ik voelde me echt als baby in Dirty Dancing! Het was echt mijn ultieme geluksgevoel. Ook al deden we de lift niet, baby deed hem ook niet de eerste keer. Dus wie weet volgende keer wel.
Ik weet alleen wel zeker dat het er niet uit zag! En ik weet niet waarom ik toen ik 16 was niet gewoon op dansles ben gegaan. Had ik maar naar mama geluisterd. Dan stond ik nu niet zo voor lul.
Na dit geweldige moment en na een hele leuke avond wou ik naar huis gaan. Maar toen kwam de vraag, ga je nog mee naar een ander feest. Een Dirty dancing feest. OMG what did you say? Ja en het ligt op de route naar je huis! Oké t lag totaal niet op de route naar m'n huis. Maar het feest was echt geweldig. En ook hier kwamen we gratis in. Ook weer 20€ bespaard. Ging erg lekker vandaag. Het feest was echt geweldig met echt een hele goede DJ, die van nummers van de red hot chilli peppers echt een te gekke remix wist te maken. Zo mooi had ik het echt nog nooit gehoord. De Dirty dancing bleef verder een beetje uit. Maar dat maakte niet uit. Ik heb een heerlijke avond gehad. En mijn Dirty Dancing droom is uitgekomen. Wie had dat ooit verwacht?
En weetje wat ik nu ga doen? Heel goed lekker Dirty Dancing kijken. Het is ook al weer een maand geleden. Dus dat kan best.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floortje

Floortje naar het einde van de Wereld. En ze is nu in Zuid Afrika.

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 31616

Voorgaande reizen:

20 November 2016 - 10 Februari 2017

This is Africa

19 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Internship Thailand

29 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Parijs

28 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: