Onee, mama komt!! - Reisverslag uit Paris 09 Opéra, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu Onee, mama komt!! - Reisverslag uit Paris 09 Opéra, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu

Onee, mama komt!!

Blijf op de hoogte en volg Floortje

17 Oktober 2013 | Frankrijk, Paris 09 Opéra

De afgelopen dagen bestonden uit lopen en slenteren. Waarom?? Mama komt. Wat verwacht ze? Dat ik de leukste plekjes van Parijs weet. Tjeez, dat is moeilijk, want wat is nou het leukste? Wat is het mooiste en wat is de gemakkelijkste route. Want je kan uren, dagen, weken, maanden, jaren slenteren door Parijs en nog weer iets nieuws zien. Ik denk echt dat zelfs als je geen vrienden hebt, je je nooit hoeft te vervelend in Parijs. Elke dag weer sta ik versteld. Zondag ochtend ging ik koffie drinken met Joost. In het 9de arrondissement ik dacht echt dat ik in niet zo'n leuk arrondissement woonde. Met alleen kantoren, restaurants met een snelle hap voor de lunch van de werknemers die in de kantoren werken. En galeries lafayette en le printemps. Weet je wat dat trouwens betekend? Galeries lafayette en le printemps in je straat? Dat betekend Chinezen! Overal! Het begint langzamerhand mijn ergernis te worden als Chinezen met hun tassen vol aankopen van Chanel en Prada als een soort schapen de weg maar oversteken als ik aan kom fietsen. Echt 1 Chinees wijst oh kijk daar. Vervolgens gaan alle hoofden die kant op. En daarna lopen alle benen die kant op. Niemand die omkijkt voor verkeer, of zelf nadenkt.
Maar goed joost liet me dus de andere leuke plekken van het 9de zien. Met leuke koffie tentjes en mooie doorgangen. Ga ik hierheen met mama. Haha nee, veel te duur.
Daarna liepen we langs de Seine. Naar het centre pompidou waar het ook echt stikt van de vreettentjes. Alles is daar heel gezellig en op zondag ook nog eens super druk. Wat het alleen maar gezelliger maakt. Geef maar eerlijk toe. Een restaurant waar jij en je vriend, geliefde, broer alleen zitten te eten is totaal niet gezellig. Dus wij gingen ergens zitten waar meerdere mensen zaten, maar waar ook veel mensen langs liepen. Oh echt genieten, mensen kijken.
Na de lunch ging ik door naar Cammy om gezellig bij haar te eten. We maakten kip met champignonnensaus, aardappeltjes en boontjes. Feestmaal!! Daarna gingen we drankjes drinken met de Peruaan in de Marais (zie eerder verslag) We spraken af bij la perle. Gezellig cafe'tje maar ik heb mooiere dingen gezien voor mama.
Daarna gingen we door naar een cocktailbar. Niet voor mama, maar zij is niet de enige die mee gaat. Mijn lieve broeder wil ook nog graag een avondje in de kroeg zitten. Dus bij deze smartie. Daar gaan we heen.
Na een super leuke, gezellige en lekkere avond ging ik maar weer op huis aan. De volgende dag ging ik rondstruinen bij de republique. Ik heb heel Canal Saint Martin gezien. Prachtig! En mam ik heb heel veel leuks voor je gevonden. Sesame, chez prune, pont ephemere. Zoek maar alvast op. Ook al denk ik dat pont ephemere meer iets is voor ons jongeren. Canal Saint Martin is over het algemeen het leukst 's avonds. Met alle lichtjes en mensen die er lekker eten en aan het kanaal zitten om nog wat te drinken.
Daarna moest ik haasten naar school. Natuurlijk was ik veel te laat. Dat 1 richtingsverkeer is en blijft lastig... Dus ik was veel te laat, rood en bezweet op school.
Op dinsdag had ik besloten om de Marais te gaan verkennen. De Marais is echt fantastisch! Alles is zo gezellig. Elke bar ziet er leuk uit en de winkels zijn qua interieur al zo mooi. En dan heb ik t nog niet eens gehad over de dingen die ze er verkopen. Echt het mooiste van het mooiste. En als je geen geld hebt kan je in de Marais ook goed terecht. Ze hebben er hordes vintage winkels. Ja ik heb bijvoorbeeld ook een bontjasje voor 10€ op de kop weten te tikken. Wiehoe! De Marais is een vrij grote wijk. Als je uitstapt bij metro halte Saint Paul kom je op de rue de Rivoli en zit je eigenlijk meteen in centraal Marais. Dan heb je ook nog hoog Marais en de andere kant op tot aan de Seine een stuk Marais. Waar ook een heel mooi restaurant zit. Chez Julien. Iets boven je budget. Kijk voor het Cafe ernaast. Ook heel mooi en er zit een mooie doorgang. In de Marais verkopen ze de bete falafel van Frankrijk. Dus die moet natuurlijk uitgeprobeerd worden bij pitzway. Ook is er 1 straatje met wel 3 restaurantjes naar mijn smaak. The francais, Le coude fou en Lizard lounge in rue du Bourg tribourg dus mams ga maar alvast kijken op internet. Ook Chez Marianne in rue des hospitalieres Saint Gervais is erg leuk. Het is heel erg groot en zag er een beetje uit als een bistrot. Maar oh wat zag het eten er lekker uit. En ondanks dat het zo groot was was het er behoorlijk vol. Dus dat wil vast ook wel wat zeggen.
Ook nu moest ik weer terug want ik moest naar school toe, maar ik heb nog lang niet alles gezien. Hier kan ik me nog heel wat dagen gaan vermaken.
En gister, toen moest ik oppassen. Maar 6 uur met 2 kleine kids is lang. Dus na een dik uur dansen, een uur voor gelezen te hebben en nog een half uur te hebben gezongen wist ik niet meer wat ik met die kiddo's moest doen. Dus we gingen erop uit. Opzoek naar de speeltuin. Mission failed. Gelukkig sliep de baby 1,5 uur lang in de kinderwagen en had ik voor aimee een soort skateboard waar ze op kon staan. Maar t idee was half uurtje lopen 1 uur speeltuin. Het werd 1,5 uur lopen geen speeltuin. Maar ook hier heb ik weer hordes leuke winkeltjes ontdekt en barretjes waar je lekker een wijntje kan drinken en een kaasplankje kan bestellen. Ja, die Fransen weten wat leven is!
En ik geniet er volop van mee.
Mam, je kan komen. Ik leid je wel even rond door Parijs!
Wie volgt?

  • 17 Oktober 2013 - 18:31

    Anne Dore:

    Wat super leuk om dit te lezen van m'n grote nicht! En als ik dat zo hoor heb je een superleuke tijd daar! Veel in cafeetjes en eettentjes zitten, wat een leven Floor!

    Veel plezier en laat het horen wanneer je volgende avonturen online staan!

    Dikke kus, Anne Dore

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floortje

Floortje naar het einde van de Wereld. En ze is nu in Zuid Afrika.

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 31653

Voorgaande reizen:

20 November 2016 - 10 Februari 2017

This is Africa

19 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Internship Thailand

29 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Parijs

28 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: