hier, 5 septembre - Reisverslag uit Saint-Germain-en-Laye, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu hier, 5 septembre - Reisverslag uit Saint-Germain-en-Laye, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu

hier, 5 septembre

Blijf op de hoogte en volg Floortje

06 September 2013 | Frankrijk, Saint-Germain-en-Laye

Wat een dag. Aller eerst fietste ik op m'n gele omafiets (dat hier echt super bijzonder is, dus je wordt flink nagestaard.) naar RER. Bij de RER is een prachtig chateau van Louis XIV met een tuin echt ongelofelijk prachtig. Zie foto. Vervolgens ging ik lekker op mijn dooie gemakje in de RER zitten stapte uit bij chatelet. En ging verder naar saint Michel. Toen heb ik eerst in saint germain de pres gelopen, beetje verdwalen. Want echt wil je iets van de stad zien en leuke dingen tegen komen, ga verdwalen. Dus ik kwam een super leuke theetent tegen in een steeg en een prachtige wijnbar. Maar het was vroeg dus nog geen tijd voor wijn. (Eigenlijk niet zo parisienne want hier wordt de godsganselijke dag wijn gedronken dus ook al om 10.30 u.) daarna ging ik op een terrasje zitten en de ober ging me helpen mijn Frans te leren. Heel gezellig en handig aangezien m'n Frans toch slechter was dan ik allereerst dacht. Daarna ging ik naar les jardins du Luxembourg waar een rare Fransman naast me kwam zitten en maar bleef praten en gewoon irritant werd. Hij vertelde mij dat al zijn vrienden denken dat alle Nederlanders altijd maar bier drinken en voetbal wedstrijden kijken. Het nieuwe stereotiepe Hollanders. Pas bien. Daarna ging ik naar school, ik zit in een klas met 5 Zweden, 1 Koerd, 1 Australische, 1 Mexicaanse, 1 Venezolaanse, 1 uit Denemarken, 1 wit Rus , 1 Koreaanse ( echt niet te verstaan elke v wordt een p of b) en een Finse. Alle grammatica wordt hier opeens duidelijk en dat terwijl alles in het Frans wordt verteld. Na de les gingen we nog met een aantal een wijntje drinken. Echt heel gezellig en heel interessant met al die verschillende nationaliteiten. Na deze dag was ik dan wel helemaal kapot. Maar het was weer leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floortje

Floortje naar het einde van de Wereld. En ze is nu in Zuid Afrika.

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 31612

Voorgaande reizen:

20 November 2016 - 10 Februari 2017

This is Africa

19 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Internship Thailand

29 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Parijs

28 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: