Le premier jour - Reisverslag uit Paris 18 Buttes-Montmartre, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu Le premier jour - Reisverslag uit Paris 18 Buttes-Montmartre, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu

Le premier jour

Blijf op de hoogte en volg Floortje

30 Augustus 2013 | Frankrijk, Paris 18 Buttes-Montmartre

5 uur opstaan, 6 uur weg en 11 uur al in Parijs. Nou als je in groningen woont ben je nog langer onderweg om even naar Maastricht te gaan. Gewoon een kippen eindje dit.
Het is hier heerlijk weer en ik zat vandaag lekker binnen mijn eerste toets te maken. Jaja, een instaptoets voor mijn Frans cursus. Eens kijken wat boor niveau ik heb behaald na 6 jaar vwo op het nieuwe eemland. Ik geloof niet zo hoog. Maar goed, het doet er niet toe. Ik ben nu namelijk wel officieel een Frans student en word aangesproken met mademoiselle. Hoe parisienne kun je je voelen? Ik voel me helemaal thuis en heb heel veel zin in de komende 4,5 maand en mijn taalcursus. Als ik thuis ben spreek ik hopelijk vloeiend Frans en weet ik de Nederlandse woorden niet meer. Ik laat het jullie tegen die tijd wel horen!

  • 02 September 2013 - 20:05

    Judith Nijskens:

    Lieve studente Frans,

    Wij vinden het heel fijn te lezen dat je de eerste dag goed bent doorgekomen.
    We hebben het typisch Franse huis gezien. Wat een mooie extra ervaring!
    Geniet van het gezin, zie de metroreisjes als een leuke reiservaring, maak wat moois van je studie Frans en heb lol met je nieuwe klasgenoten!

    Mademoiselle,
    Nous t'embrasse (of was het t'embrassons... Hoe was het ook weer....?)

    A bièntot,
    Judith & Roeland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floortje

Floortje naar het einde van de Wereld. En ze is nu in Zuid Afrika.

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 31745

Voorgaande reizen:

20 November 2016 - 10 Februari 2017

This is Africa

19 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Internship Thailand

29 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Parijs

28 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: