President - Reisverslag uit Paris 18 Buttes-Montmartre, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu President - Reisverslag uit Paris 18 Buttes-Montmartre, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu

President

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg Floortje

23 November 2013 | Frankrijk, Paris 18 Buttes-Montmartre

Ik heb de president gezien!!
Nou ja, gezien, ik heb zijn auto gezien, waar hij in zat.
Nou ja, auto, 1 van de 3 gepantserde vrachtwagens.
Ik stond rustig te wachten voor het rode stoplicht. Nou eigenlijk wilde ik doorrijden, maar het domste wat je wel kan doen is door een rood stoplicht rijden als je sirenes aan hoort komen. Dan weet je namelijk zeker dat je een boete kan verwachten. Dus bleef ik maar staan. Nou en maar goed ook. Wat een optocht kwam daar aan. Ik keek mijn ogen uit. Voorop 3 politie mannen op een motor. Toen een gewone politieauto. Toen 2 busjes van de gendarmarie. Voor de gene die niet weten wat dat is, dat zijn gewapende mannen voor algemene politiezaken. Daarna kwamen er 3 gepantserde vrachtwagentjes zonder ramen. In 1 van die wagens zat president François Hollande dus. En daarna kwamen weer 2 busjes van de gendarmarie, vervolgens nog een politieauto en daarna nog weer 3 politiemannen op motors. En die vent kwam alleen maar even van vakantie.
Ze staken place de la Madeleine over met loeiende sirenes en met een luidspreker werd er van alles geroepen. Vervolgens stonden ze stil omdat het verkeer vaststond. Meteen gingen de busjes van de gendarmarie open en kwamen er mannen uit met geweren zo groot als Aimee of misschien zelfs groter.
Oké een aanslag plegen op meneertje de president is niet makkelijk, maar ze laten ook maar al te goed weten dat hij er aan komt. Ze zorgen er wel voor dat hij echt geen leven meer heeft hoor! Hoe gaat hij zijn boodschappen doen of laat hij voor het kleinste stukje kaas de Franse Albert al komen. Als hij in 1 van de 1000 taxi's van parijs was gaan zitten was er waarschijnlijk ook niks gebeurd, maar goed, wat een spektakel!
Even iets heel anders ik ben nog naar de expositie van Dior geweest. Echt prachtig. Je kan veel zeggen over dat mode ontwerpers arrogant zijn en geen oog hebben voor de wereld en dat is ook zo. Het zijn enorme introverte mensen, maar ze kunnen wel wat. Hij haalde zijn inspiratie uit zijn tuin. Zo maakte hij zijn eerst jurk die echt prachtig is! Hij wou de vrouw op haar mooist tot uiting laten komen. En ik denk werkelijk dat dat hem gelukt is. Deze jurk is zo mooi dat je vanzelf gaat stralen en glimlachen als je hem aan hebt. En wat is er nou mooier dan een gelukkige en stralende vrouw met een mooie jurk aan? Nou niks. De expositie ging verder over zijn eerste parfum Miss Dior. Over de geboorte van Miss Dior had hij ook een prachtige uitspraak. "Miss Dior est née de ces soirs de Provence traversés de lucioles où le jasmin vert sert de contre-chant à la mélodie de la nuit et de la terre" daar heeft hij sowieso een hele tijd op lopen branden.
Soms als ik eindelijk eens even niks te doen heb ga ik er lekker op uit. Lopen en me laten vermaken. Ja letterlijk laten vermaken. Kerst komt er weer aan dus de stad is prachtig verlicht, op de weg van place de la Madeleine naar place de la Concorde toe hangen grote rode sneeuwvlokken in de bomen en hoor je kerstmuziek spelen vanuit de speakers. Op place de la Concorde zelf staat een heel groot reuzenrad. En aan de andere kant, de champs elysee op, begint de kerstmarkt. Met kraampjes waar je echt alles kunt kopen van vin chaud tot windmolens. Ook staat er een ijsbaantje met veel te harde veel te foute kerstmuziek. Daarna liep ik weer terug naar huis ( en denk maar niet dat ik de hele kerstmarkt af ben gelopen. die is aan weerszijden wel 2 kilometer lang denk ik.) via de twee grote warenhuizen, Lafayette en le Printemps. Hier word je pas echt vermaakt. De warenhuizen zijn gigantisch en in elke etalage is een soort klein poppentheater gebouwd met ieder zijn eigen muziekje en poppen die kunnen bewegen. Ze voeren allemaal hun eigen stukje op en een stukje duurt ongeveer 3 minuten. Na die 3 minuten gaan de gordijnen dicht voor ongeveer een halve minuut en dan begint het stukje weer opnieuw. Zo zijn er dus ongeveer 25 kleine toneelstukken. Want er zijn ongeveer 25 etalages. Er is ook een etalage met geprojecteerde bloemen erop. Wrijf je met je hand over het glas dan poets je de bloemen weg en komt er een prachtig kasteel tevoorschijn. Ik snap echt niet hoe ze het doen.
De warenhuizen zijn een heus spektakel. Ook voor de Chinezen helaas... Die staan bij elke etalage het volle toneelstuk stil, maken foto's en blijven maar oh oh zeggen en vervolgens met z'n allen door naar de volgende etalage. Erg vermoeiend.
Als je de etalages hebt gezien, kijk dan nog eens naar het gebouw zelf. Die is ook verlicht met rendieren en de arrenslee.
Dit is echt zoveel mooier dan het Soesterkwartier met kerst!
Parijs met kerst, prachtig en heel romantisch.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floortje

Floortje naar het einde van de Wereld. En ze is nu in Zuid Afrika.

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 31651

Voorgaande reizen:

20 November 2016 - 10 Februari 2017

This is Africa

19 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Internship Thailand

29 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Parijs

28 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: