Freaking place des vosges - Reisverslag uit Paris 18 Buttes-Montmartre, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu Freaking place des vosges - Reisverslag uit Paris 18 Buttes-Montmartre, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu

Freaking place des vosges

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg Floortje

02 November 2013 | Frankrijk, Paris 18 Buttes-Montmartre

Het is 1 november, dat betekend dat ik vandaag niet naar school hoef. Het is namelijk een officiële vrije dag.
Maar betekend ook dat het gister halloween was.
En het betekend dat ik hier al langer dan 2 maanden zit. De tijd gaat zo snel. Vroeger (nouja, 2 jaar geleden ofzo) wou ik per se naar huis na 3 weken. En nu... Ik heb een leven hier. Een sociaal leven met werk en school. Een eigen huis dat schoon gehouden moet worden. Ja zelfs op 8 vierkantemeter moet je huishouden. Het duurt alleen niet zo lang en is altijd zo klaar, maar toch het is en blijft huishouden.
Maar wat ik wou gaan vertellen is over place des vosges. Iedereen ziet altijd de geweldige huizen daar, dat eigenlijk geen huizen zijn, maar paleizen. En ik weet niet hoe vaak ik tegen papa heb gezegd hoe graag ik dat een keer van binnen zou willen zien of om er te wonen. Nou dromen komen gedeeltelijk uit. Ik heb die paleizen van binnen gezien, ik woon er alleen nog niet. Place des vosges nummer 3 bovenin op de zolderkamer, daar woont Leonard en natuurlijk hadden we een feestje. Het uitzicht was echt prachtig. En de kamer was zo leuk in gedeelt, met prachtige donker bruine balken en witte muren. Het was echt geweldig. Later wil ik daar echt wonen. Liever klein maar op place des vosges dan groot en bij de Eifel toren.
We hadden een surprise party van Greg. Hij was jarig en het was zo gezellig. Er werd champagne geplopt vanuit het raam hup place des vosges op. Ik hoop echt dat er op dat moment niemand meer liep, en anders: sorry voor de kurk op je kop. Er was een mega macarons taart met 20 kaarsjes. Die niet uit gingen als hij ze uit blies, maar dan ook echt. Ze waren even uit en gingen daarna vanzelf weer aan. Echt heel vreemd. Hoe doe je dan de kaarsjes uit? Ik dacht meteen aan dat ene mopje waarbij iedereen de kaarsjes probeert uit te blazen en het lukt maar niet. En dan opeens komt daar een super slimme vent en die maakt zijn vingers nat met zijn tong en drukt de kaars zo uit met zijn vingers. Natuurlijk wou ik die slimme gozer spelen. Dus ik maakte de kaarsjes uit, helaas gingen ze zelfs toen weet aan. Nog maar 1 mogelijkheid dus. stop de kaarsjes ondersteboven in de niet te drinken wijn. Klaar en uit zijn ze. Verder was er nog super veel chocola en stroopwafels. Ja als dutchie moet je wel je cultuur verspreiden. Sommige mensen doen het met religie ik met cultuur. En het was goed gelukt iedereen vond ze fantastisch! Natuurlijk was er ook veel bier en wijn. En ook al zijn we in het wijnland, drink geen wijn op feestjes, het is goedkope troep en echt niet te drinken.
Na t feestje gingen we naar een feest op de champs-elysee. Het was een halloweenparty en ik stond samen met Cammy en Maria op de guestlist, maar de rij was zo lang. Er konden 1600 mensen in de club. Nou de rij was langer dan 1600 mensen. En dus langer dan 2 uur. Helaas pindakaas, volgende keer weet ik dus ook dat met feestjes zoals deze, we er echt voor 23 u moeten zijn.

Vandaag hadden we een gezellig dinertje. Met alle Hollanders kwamen we bij elkaar en hadden een super gezellige avond. Van te voren ging ik alvast borrelen met joost. Bij la fourni, de bar van mijn wijk. We kletsten gezellig en gingen daarna door naar Cammy. Het is toch fijn om met Nederlanders onder elkaar te zijn. Je begrijpt elkaars grappen beter. Grappen snap ik altijd al vrij laat of ik snap ze niet. Nou grappen zijn nog veel lastiger in een andere taal. Maar in je eigen taal kan je het tenminste ook over echte onderwerpen hebben! De sfeer was goed, bij elke gang een fles wijn, van champagne tot rood van hartige zalm pancakes tot brownies met ijs. En als laatst een de denderend eind. Heel erg letterlijk. Ik flikkerde namelijk van de trap. Gelukkig niet alle 6 verdiepingen, maar slechts 1. Maar ik voel m'n kont wel. En hij ziet er uit alsof een artiest er een kunstwerk op heeft gemaakt. Hoeveel biedt men voor deze Ijssel de schepper? 10000 en verkocht ik sluit de veiling.

  • 02 November 2013 - 09:00

    Elizabeth:

    Mooi verhaal Floor!! Volgens mij doe je echt heel veel leuke dingen en maak je van iedere dag een feestje!!
    Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floortje

Floortje naar het einde van de Wereld. En ze is nu in Zuid Afrika.

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 31646

Voorgaande reizen:

20 November 2016 - 10 Februari 2017

This is Africa

19 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Internship Thailand

29 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Parijs

28 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: