Rijk - Reisverslag uit Paris 18 Buttes-Montmartre, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu Rijk - Reisverslag uit Paris 18 Buttes-Montmartre, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu

Rijk

Blijf op de hoogte en volg Floortje

19 Oktober 2013 | Frankrijk, Paris 18 Buttes-Montmartre

Belleville, de stad zegt het al mooie stad. Nou ik vind het net zoiets als Lelystad. De naam klinkt mooi. Een lelie is prachtig. Maar de stad, nee... Nou belleville ook. De naam klinkt goed. De wijk is minder. Het is leuk en gezellig, maar mooi is anders. Het is een wijk met veel verschillende culturen. Maar vooral Aziatisch. Er is bijvoorbeeld een Chinatown en in plaats van dat je in het centrum bijna overal bij een Italiaans restaurant kan gaan zitten kan je hier overal bij een Chinees of een Indonees zitten. (Het is natuurlijk Indonesiër, maar Indonees klinkt zo lekker) Ik moet eerlijk zijn dat ik me er niet zo lekker voelde. Ik werd na gekeken en het voelde gewoon niet goed. Ik was op zoek naar leuke straatjes en mooie barretjes. Maar na 3 keer dezelfde berg op gefietst te zijn omdat ik again verdwaald was, had ik sowieso al niet meer zo heel veel zin om het echt te gaan verkennen. Dus toen ik al niet meteen iets super leuks zag dacht ik ook, ach ik ga naar huis en nog even leren voor school. Binnenkort kom ik er wel terug, maar dan met een grote sterke jongen aan mijn zij die me wel zal beschermen. En ik me dus wel veilig voel.

Na school ging ik even eten. Het was echt volledig mislukt echt niet te kanen, maar ik had niks anders in huis. Dus ik was wel blij dat ik niemand had uitgenodigd om te komen eten. Aangezien dit de eerste keer was deze week dat ik alleen at.
Vervolgens ging ik samen met mijn Franse vriend bij LE RUBIS wijntjes drinken. Het is een bar waar eigenlijk alleen locals komen en waar je echt heel veel wijn hebt. Mijn tante had hem me aangeraden en terecht. Echt heel schattig en gezellig. We begonnen met een rode wijn. Erg lekker. Daarna wou ik een rosé. Toen werd me toch echt verteld dat dat niet kan. Die Fransman had er net zo'n rijmpje op als wij hebben met bier na wijn geeft venijn. Mij maakte het niet uit. Ik vond het heel goed smaken. Maar volgende keer zal ik er op letten. Om 12 uur sloot de bar, dus gingen we door naar de volgende. Echt een hele dure bar. We gingen op het terras zitten en bestelden een fles witte wijn. Omg fout fout fout. Van rood, naar rosé naar wit! Jongens dat kan dus echt niet! Maar boeie, ik ben jong en Française in progress en heb nog veel te leren. En daarbij het was de goedkoopste wijn op de kaart. 30€. We hadden het super gezellig en keken onze ogen uit naar iedereen die er zat met van die fluorbandjes om, maar wel in pak. Meisjes in gala jurkjes. Wat is hier aan de hand? Er bleek dus een feest te zijn binnen. Nou werkelijk nog nooit zo'n raar feest gezien. Buiten de club zou je echt niet zeggen dat er een feest bezig was. Maar binnen ook niet. Er stond techno muziek op, de meeste mensen zaten en praatten met elkaar. Meisjes die hier hun rijke man willen fixen en jonge ventjes die hun promotie regelen bij hun baas. Vonden we dat leuk? Nee, dus we gingen weer weg. Sowieso pasten we daar niet tussen. Of nouja, ik niet. hij had zijn werkpak nog aan, dus hij zag er wel netjes uit, maar ik had gewoon mijn nike airmax aan en een dikke sjaal om. Dus au revoir. Ik vond het wel weer tijd om te gaan.
We gingen naar place de la concorde en keken naar de fonteinen en hij legde me uit hoe je 's nachts de tuilleries in kunt komen. En dat? Dat was het dan. Toen stopte het. Enjoy Paris and it's fountains. Buziacki

  • 20 Oktober 2013 - 08:27

    Elizabeth:

    Hi nicht!
    Mooie verhalen heb je weer! Tot wanneer blijf je daar?
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floortje

Floortje naar het einde van de Wereld. En ze is nu in Zuid Afrika.

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 31648

Voorgaande reizen:

20 November 2016 - 10 Februari 2017

This is Africa

19 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Internship Thailand

29 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Parijs

28 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: