Fashionweek Paris - Reisverslag uit Paris 05 Panthéon, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu Fashionweek Paris - Reisverslag uit Paris 05 Panthéon, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu

Fashionweek Paris

Blijf op de hoogte en volg Floortje

03 Oktober 2013 | Frankrijk, Paris 05 Panthéon

Echt een heel plan gemaakt, zelfs de goeie kleren er voor uit de kast getrokken het kon gewoon niet mis gaan. Maar welke sukkel maakt er geen plan B. Haha deze sukkel.
Ik had er de hele ochtend voor uit getrokken, zelfs de lens van m'n I phone voor opgepoetst. Ja ik wou dolgraag naar de fashionweek en had me dus in stijl aangekleed en dacht wel even binnen te komen. Ik had er niet eens bij stil gestaan dat het volledig besloten was. Ik dacht dat alleen de feestjes besloten waren. En dat allemaal nog wel op mijn jubileumdag. Precies 1 maand in Parijs. En pas nu kan ik oprecht zeggen dat als ik in m'n bezemkast kom ik zeg dat ik thuis ben. Dat ik nu net zo makkelijk de fiets pak als thuis. Dat ik op m'n kamer zit en lekker op m'n bed kan eten en een filmpje kan kijken. Ja dat is toch thuis zijn.
Maar deze sukkel is nog niet zo'n sukkel als ze lijkt. Want de fashionweek is niet maar 1 dag, maar een hele week. Dus ik greep mijn kans de volgende dag. Bij de modeshow van Chanel. Nu wou ik wel mijn Chanel oorbellen in doen, maar ik had ze niet meegenomen omdat er een steentje uit is. En met kapotte Chanel oorbellen aankomen is misschien nog wel meer disrespectvol dan aankomen zonder iets van Chanel. Dus ik ging naar het grand palais toe op m'n fiets zonder chanel oorbellen en zag daar echt wel 500 mensen staan. Het was zo gaaf. Allemaal fotografen, interviewers, modebloggers en heel veel modellen. Het was dan niet zo dat ik naar binnen mocht, het is alleen op uitnodiging. Maar dit was al een event. Mensen die werden bestormd door paparazzi. Iedereen zag er zo mooi en bijzonder uit. En zelfs ik, ja ik! Werd gefotografeerd om mijn fashionable look. En ik, ja ik! Werd gevraagd om model te worden voor iemand. Maar dat ga ik dus mooi niet doen. Echt geen zin in. Lijkt me echt een vreselijke kut baan. Altijd maar stom lachen. Kleren aan, kleren uit en volgende outfit aan. En zeker niet kunnen eten. Zoals Karl Lagerfeld zegt: Een eetprobleem bestaat niet. Nou wat hebben al deze modellen hier dan? Man mijn armband past om hun bovenbeen. Ik vind het er gewoon niet uitzien, ondanks dat ze zo dun waren, waren de kleren wel echt fantastisch. Ver over de top, maar prachtig. Het is daar echt een kwestie van zien en gezien worden. Ik denk dat dit een plek is waar veel modellen zullen doorbreken of worden ontdekt.
Ik weet nu trouwens ook wat de fashionauto is, want werkelijk iedereen kwam in dezelfde zwarte Mercedes aanzetten. Dus koop geen Ferrari maar een zwarte Mercedes als je wat te zeggen wil hebben in modeland.
Nu de vraag heb ik nog bekenden gezien? Ik heb geen idee. Ik ken al die mensen helemaal niet. Maar waarschijnlijk niet, want ik stond bij de verkeerde ingang. Ja ik blijf blond en dus een kleine sukkel. om bekenden te spotten moest je bij de vip ingang staan. Ik heb bij de modeshow van Chanel wel iemand leren kennen die de directrice van de Franse vogue op de foto had genomen. Wel kei vet, maar ik zou haar sowieso gemist hebben, want ik had haar echt niet herkent hoor. Ik heb er echt geen verstand van. Misschien moet ik me er maar eens in gaan verdiepen. Na afloop kwam iedereen naar buiten met het geen waarvoor ze natuurlijk naar binnen zijn gegaan. De goodiebag. Nu weet ik natuurlijk niet precies wat er inzat. Maar het zag eruit als een boek met alle outfits van dit seizoen, 2 luchtjes (Waarom 2? Waarom krijgen zij dat zomaar en moet ik voor een stom flesje Chanel Chance 90€ betalen?) en nog wat mooie boekjes. Ja die had ik ook wel willen hebben.
Vervolgens ging ik naar de modeshow van Valentino in de Tuileries. Net zo mooi of mooier want hier scheen het zonnetje. Heerlijk! En een kleren werkelijk ongelofelijk! Van gewone stijlvolle jurkjes tot een man met een soort trollenkleren aan en in zijn hand een boek met daarop geschreven la vie sexuelle en France.
Ja even provoceren hoort er natuurlijk ook bij. Ik ben nu vooral nieuwsgierig wat deze vent te betekenen heeft in modewereld.
Ja de modewereld blijft me een raadsel. Een vreemde bedoeling, maar wat een evenementen en wat een verschijning. Ik heb echt genoten!

  • 03 Oktober 2013 - 18:23

    Geertine:

    Je had me helemaal niet verteld dat je gevraagd was als model.
    Ik dacht dat je daar minimaal 1.80 meter voor moest zijn.
    Wel heel leuk!
    Geertine

  • 03 Oktober 2013 - 21:03

    Brigitte :

    Gaaf hoor Floor! Zit ik hier in dat suffe St. Germain....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floortje

Floortje naar het einde van de Wereld. En ze is nu in Zuid Afrika.

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 31749

Voorgaande reizen:

20 November 2016 - 10 Februari 2017

This is Africa

19 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Internship Thailand

29 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Parijs

28 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: