Just Bridget - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu Just Bridget - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu

Just Bridget

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg Floortje

30 September 2015 | Thailand, Phuket

Parisfleur

Phuket

Daar zit hij dan tegen over me. Daniël Cleaver. Wat automatisch dus ook betekend dat ik Bridget Jones ben in dit verhaal. Je kent t verhaal wel, Bridget Jones in Thailand die per ongeluk paddo's eet. Nou dat is me dan nog net niet overkomen, maar hé "Everything is possible in Thailand!"
Nee nadat ik de arme jongen een uur had laten omrijden omdat ik me had vergist in links en rechts. (Gewoon een familietrekje, kunnen de IJssel de Scheppertjes ook niks aan doen.) Hij belde me tien hij voor mijn hotel stond, had hij me net zo goed daar op kunnen halen. Eenmaal bij mij aangekomen gingen we uit voor een verlaat diner. Natuurlijk was het weer heerlijk. Een papaya salade en een hele gebakken vis met knoflook en peper. Waarna we vervolgens wat gingen drinken bij een prachtig beach resort. Het was een heldere avond dus de sterren waren goed te zien. Buiten op het terras branden een aantal fakkels en de maan was bijna vol. Dat vind ik zo heerlijk hier, je kan overal naar binnen lopen en ze zullen je nooit tegen houden. Zo kan je gebruik maken van de mooiste plekjes op het eiland. Het zou toch eigenlijk ook te gek zijn dat je de mooiste plekken alleen kan zien als je maar genoeg geld hebt.
We zaten buiten en keken naar de zee die een beetje oplichtte door de maan. "You're so pretty I can't stop looking at you" zei hij. Geloof je t zelf? En de glijder Daniël Cleaver was geboren.
De volgende dag werd ik weer uit eten genomen. Dit keer door twee mannen tegelijk. Natuurlijk weer niet zoals elk meisje het gehoopt had. Mannen die achter haar aanlopen, alles voor haar doen en er goed uit zien. Nee, dit waren de mannen van het engineering team. Van beide 36 jaar, ook al zou je dat niet zeggen. Het engineering team zorgt ervoor dat alles in het hotel gerepareert wordt. Ze namen me mee naar een lokaal restaurant aan zee. Waar het uitzicht fantastisch was. Een van de twee koos alle gerechten uit. "Ik moet er wel zeker van zijn dat je het beste van de lokale keuken te proeven krijgt." Trots was hij op de cultuur van zijn eiland en vertelde er uren over. Niet alleen wilde hij het vertellen, ook wilde hij het laten zien. Daarom nodigde hij me uit om binnenkort eens een weekend bij hem te komen logeren. Dan kan ik zijn gezin ontmoeten en leren koken en natuurlijk neem ik deze uitnodiging heel graag aan.
De hele dag was er weinig te doen in het engineering team. Ik wilde helpen schilderen of gewoon wat klussen. "Wat denk je nou, je hebt geen eens een opleiding om te schilderen." Hij zei het niet zo letterlijk, maar daar kwam het wel op neer. Ik heb denk ik letterlijk 8 uur van mijn werkdag met deze man gekletst. Heel erg gezellig en uiteindelijk heel leerzaam voor mijn culturele kennis, maar voor de rest, nou nee. Maar ach cheesecake!

Bridget Jones ging sporten om haar overtollige kilo's kwijt te raken. Ik ging sporten om de gasten uiteindelijk te kunnen adviseren. Ik heb in totaal 4 uur yoga gedaan. Dat stijve lichaam van me in bochten gewrongen die het normaal niet kan maken en na de les voelde ik me zo heerlijk ontspannen. Helaas de volgende dag toen ik opstond niet meer. Gelukkig was ik niet de enige. Een gast kwam naar me toe. "Heb jij ook zo'n spierpijn van gisteren?" "Ja, ik heb het ook hoor." "Oké, zou jij dan voor mij de spa af willen bellen? Ik durf ze niet te vertellen dat ik de massage niet zie zitten door de yoga klas." "Geen probleem mevrouw, dat regel ik voor u!"
Soms is het ook best lekker als er dingen voor jou geregeld worden. Sinds ik hier ben heb ik toch wel echt geleerd om de regelteef voor mezelf uit te hangen. Zo ben ik verhuisd wat eigenlijk allemaal makkelijk en soepel verliep. Binnen nog geen uur was alles geregeld. Waarna Maud en ik werden opgepikt door Mike en Linsley. Want hij wilde ons een plek laten zien met een prachtig uitzicht. Het was bijna twee uur rijden en het was het allemaal niet waard. Het was echt heel gezellig, maar eenmaal op de plek aangekomen was het regenachtig en mistig. Eigenlijk het enige wat we om ons heen zagen was grijs. We zaten echt midden in een wolk. So let's end it positive. Always wanted to be an angel on a cloud!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floortje

Floortje naar het einde van de Wereld. En ze is nu in Zuid Afrika.

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 31637

Voorgaande reizen:

20 November 2016 - 10 Februari 2017

This is Africa

19 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Internship Thailand

29 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Parijs

28 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: