politie - Reisverslag uit Saint-Germain-en-Laye, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu politie - Reisverslag uit Saint-Germain-en-Laye, Frankrijk van Floortje IJssel de Schepper - WaarBenJij.nu

politie

Blijf op de hoogte en volg Floortje

21 September 2013 | Frankrijk, Saint-Germain-en-Laye

Helemaal gewend ben ik al in mijn kleine appartementje. Ik stoot mijn kont niet meer aan het fornuis als ik een keer iets uit de koelkast wil pakken en ik beweeg mijn hoofd niet meer heftig heen en weer om het water uit mijn haar te slingeren, want 1 mijn haar raakt het plafond en het fornuis en 2 letterlijk alles wordt nat. Ja ik begin aardig te wennen en ik ben er trots op dat alles werkt, dat mijn huis er nog steeds netjes uitziet, dat het sinds vandaag niet meer naar uien ruikt en dus fris. Ja het was een lange zoektocht waar toch die uienlucht vandaan kwam. Maar ik was vergeten dat ik maandag een gerecht met uien had gemaakt en de schil had weggegooid. Dat zat daar dus al dagen in de prullenbak te meuren. Ik ben toch zo blij dat in Nederland het afval gescheiden wordt.

Vandaag stond ik op en ging even boodschappen doen voor de hele week. Ik ging op m'n gele omafiets en kocht wat ik zelf lekker vond. Ik heb alleen geen recepten, eigenlijk zoals niemand hier, dus je koopt wat groenten en vlees en flikkert het bij elkaar en kijkt wat je er van kan bakken. Maar nu ga ik pizzahawai saus maken. Zelf bedacht en ik ben erg benieuwd. Na de boodschappen bedacht ik dat ik wel even de buurt kon gaan verkennen op m'n fiets. Dus dat ging ik doen. Vlakbij m'n huis is een stradivarius. Errug leuk. En een aantal hele leuke cafe'tjes en ook wat goede slagers, traiteurs en boulangers. Dus ik heb een paar leuke straatjes gevonden! Als je vanaf deze straatjes recht door loopt kom je bij de sacre coeur uit. Ik fietste door en zag een leuke speeltuin voor kinderen. En daarna zag ik een politiewagen. Die was voor mij. Ik moest afstappen en de politie vertelde mijn overtredingen. Verkeerd om op een rotonde. Nou ik weet niet hoor, maar sinds wanneer ga je links om om de rotonde in Nederland is dat echt rechts! En door rood. Oké dat is terecht, maar er was helemaal niemand. En nu het kinderachtigste van allemaal: of je gaat nu 18 euro dokken. Of je gaat ons nu laten zien hoe je die rotonde wel moet nemen. Serieus ze reden achter me aan om te kijken of ik het nu wel goed deed. Heb je het serieus niet druk als je in Parijs agent bent ofzo?

Nou ja, na mijn politie avontuur ging ik met mijn zweedse vriendinnen lunchen. Zij hadden gekookt. Ook zo'n gerecht waar je alles maar bij elkaar flikkert dat je nog hebt. Pasta met saus was het. Maar wel heel erg lekker en super gezellig. Het is een heel mooi appartement bij de republique. Ook een super leuke buurt. Ook om uit te gaan. Dat deed ik donderdagavond met Cammy. Eerst gingen we bij haar thuis eten. Zij zit in een appartement op ile saint Louis. Holy shit! Echt de perfecte plek! Vervolgens gingen we dus stappen bij de republique. Echt allemaal schattige barretjes. En Fransen die je allemaal heel leuk vinden. Maar meiden wees niet te naïef! En al helemaal niet in Parijs! e vinden je allemaal lief, leuk en cute. Maar je weet nooit wat ze ermee bedoelen.
Een jongen begon tegen me te praten in het Frans, ik verstond er werkelijk geen woord van. Volgens mij was hij veel te dronken en hij spetterde in m'n gezicht. Een andere jongen dacht volgens mij echt dat ik gek was. Want hij herhaalde elke zin die hij zei echt 5 keer voordat hij verder ging met de volgende zin. En dan vragen zij zich af waarom ik nu al weer naar huis moet.
Ja Parijs is leuk en je wordt er groot van.
Nu ben ik opweg naar de eerste familie waar ik bij zat. Want je bent geen echte parisienne als je Parijs niet ontvlucht in het weekend. Gewoon even lekker tot rust komen en Nederlands praten.
Als ik terug kom in Nederland en geen Frans spreek dan is mijn Engels in ieder geval heel erg verbeterd met al die etrangers die ik hier leer kennen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floortje

Floortje naar het einde van de Wereld. En ze is nu in Zuid Afrika.

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 31617

Voorgaande reizen:

20 November 2016 - 10 Februari 2017

This is Africa

19 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Internship Thailand

29 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Parijs

28 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: